visning nr 2

Idag var det visning en andra gång. Enligt mäklaren var det inte lika många som förra gången (då det var 5). Fast det var en som var här en andra gång- det är alltid bra. Ett par var här. De var tydligen också på visning på den lägenhet som vi har köpt, hihi. När mäklaren var på väg att packa ihop så mötte han en kille i porten som frågade om han höll på och sälja en lägenhet. Tydligen var han intresserad och skulle gå till banken imorgon för ett lånelöfte. Så förmodligen kommer vi alltså bli tvugna att ha en tredje visning just för denna kille. Det gör mig ärligt talat lute trött. Det tar på en att inte hitta sina saker för de är undangömda typ överallt på helt fel platser. Men snart. Nu är det bara 2,5 veckor kvar!! Åh vad jag längtar.

Jag vill också tacka mina vänner som gett mig tips om vilken tapet vi ska välja. Tipsen var bra - något splittrade också =) Vi har fortfarande inte blivit nå mer kloka på vilken vi vill ha. Kanske det inte ens blir någon av de. Zebran är tyvärr åt fel håll. Vi vill egentligen ha de spegelvänd. Vilket ilandsproblem!! =)

Under visningen passade jag på att besöka DUKA. Jag har bestämt mig för att köpa ett bord som de har. detta:
image262
Det är 160 cm långt. Jag tycker att det är en aning för litet. Man kan sitta 6 stycken och äta. Åtta om man verkligen kämpar. Som jag sa, jag tycker att det är för litet. Sami däremot fattar inte varför jag vill ha ett bord för 8 när vi är två som ska bo där. Men hallå: Man får väl besök. Ja, två gånger per år svarar han. Det är inte sant, Det är i alla fall 3 =)
Till detta bord ska vi ha vita och svarta stolar. Det finns två alternativ:
image263
image264
De översta är alltså beklädda med läder och stoppning och den nedre har enbart en träskiva. Frågan är om vi ska köpa de översta. Såklart är de mycket mycket mer bekväma, kostar lite extra tyvärr. Utan läder kostar 4 stolar 995:- 4 med läder kostar 1695:-. egentligen är det inte en sån stor skillnad (en extra kostnad på 1400:-) Det är väl inget att flundra över. Det kommer iaf bli mjukare för rumpan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0