1 timmes tapeter

Kom nyss hem efter att ha suttit på Checkpoint charlie och kollat på tapeter i nästan 1 timme. Ju mer jag kollar i inredningsaffärer desto mer roligt tycker jag att det ska bli och flytta!! Idag har jag spanat in Checkpoing charlie, Village och Global living. Hittade mycket på alla tre. Tapeterna är roligast. Men det finns så mycket otroligt vackert att välja mellan och många kostar mer än de andra. Nu behöver jag er, mina vänners hjälp med att välja tapeter till två väggar. Vi börjar med den i sovrummet:
Bild på sovrummet som det ser ut idag:
image255

Vi har planer på att tapetsera garderoben för att bok passar inte till våra vita möbler. På den gröna väggen ska det sättas upp vitmålade oslipade träplankor och mitt på väggen kommer det att vara (plankfritt) så att man där kan lägga i fina saker. Kommer väl vara ca 60*30 cm stort hål. Golvet är lite mörkare än bok. Inte ek och heller inte mörkt. Man kan ana lite framför det högra nattduksbordet. Mina förslag på taper är dessa två:

image256
image257
Vad är snyggast??

Det andra problemet är väggen i vardagsrummet som vi ska ha som fondvägg: Vilken tapet passar bäst där??
Så här ser det ut just nu:
image258
Det är väggen som den svarta skinnsoffan står lutad mot. Den är 547 cm lång. Vilken tapet ska vi välja?
image259
image260
image261

Åh vad det finns vackra tapeter. Tyvärr är många också väldigt dyra =(.
Idag har jag också lånat fyra inredningstidningar från biblioteket, de ska jag läsa i nu och sen snart börjag C.S.I.
Igår var vi "hemma" och mätte alla väggarna för att veta hur mycket golv och så vi ska beställa. Mycket vackra golv finns det också. I nästa inlägg kommer jag att lägga upp tips på olika golv. Håll utkik!

Ge mig tips. I need!!


Kommentarer
Postat av: Marion Eleonora

Åh, vad avundsjuk jag är på dig som har en ny lägenhet att fixa i ordning!
På den första väggen är jag helt säker på att jag tycker att du ska ta den vackra vissna maskrosen.
Den andra väggen var svårare men jag tror att jag tycker zebran. Den känns inte lika mycket tapet (iofs känns ju inte den andra heller som en tapet) och jag tror att ni kommer att få många wow-kommentarer!
Hihi. Nu har Marion pratat och då blir det nog helt tvärtom. Typ: "Marion tyckte maskrosen och zebran, så de kan vi ju absolut inte ta. Marion med sin konstiga smak!" :)

2007-09-11 @ 08:04:31
URL: http://www.marioneleonora.blogspot.com
Postat av: Jennie

Marion du kan vara lugn, de vill ha zebran =)))
jag tycker det är så svårt när man inte sett rummet men jag tror att rummet kommer förstöras av den guldiga tapeten. Jag måste nog hålla med marion om att jag också hade valt blomman och zebran. Det känns som att de andra tar förmycket ljus. det är väldigt "tunga" tapeter även fast de inte är speciellt mörka. Det som skulle vara snyggt t zebran är ett zebraskinn på golvet. Men frågan blir itsället: HUr kommer det se ut med soffa till tapeten??

2007-09-11 @ 14:22:28
Postat av: Lina

åååhhh va underbart roligt att få inreda er underbart fina lägenhet...såååå avis!!! men jag måste säga att jagitne håller med mario no jennie...eller jag själv skulle iaf ha valt den turkosa till sovrummet och den guldiga till det andra rummet....så helt tvärtom=) hehe! Lycka till o hoppas du hittar nån som känns helt rätt! ser fram emot att få komma på inflyttnignsfest sen!!!=) när får ni flytta in?? kram

2007-09-12 @ 10:55:42
URL: http://molina.blogg.se
Postat av: Susanna

Tjabba! Maskosen o Zebran! :D kommer bli great..Men ni borde isåfall köpa en svart eller vit eler röd soffa till Zebran.. tycker jag =)Ses imorn, jag är redo! Kram syrran

2007-09-12 @ 16:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0