början på vår renoveringsresa

Först vill jag be om ursäkt till mina läsare att jag skriver så sällan här. Anledningen är att vi håller på och flyttar och har just nu tyvärr inte tid med så mycket annat. Men nu har jag tagit mig en lunch och kollar på våra bästa år samtidigt som jag ska ge den första rapporten om läget i vår nya lägenhet.
Igår kl 14:30 var alltså allt klart. Alla papper var påskrivna och vi var skuldfria till de tidigare ägarna.
Direkt efter det var det bara hem och byta om till arbetskläder för att åka till vår nya lägenhet och börja riva:
image265
image266

image267
Först började vi med att riva ut en garderob och där ska vi sedan bygga en ny med skjutdörrar för att få en större hall. När den var borta upptäckte vi något som vi inte riktigt hade räknat med =(
image268
Under golvet fanns det inget golv, bara sågspån. Genom hålet uppe till vänster kunde man se ner till källaren =)
Så genom detta kunde vi alltså inte riva loss golvet som planerat utan nu måste vi alltså lägga det nya golvet bara uppe på. MEN, vi ska ju ha klinker första 3,5 kvm i hallen och klinker kan man inte lägga på parkettgolv så där måste vi slita loss det gamla och sätta dit spånskivor och uppe på de sedan gips innan vi kan lägga något klinker!
image269
image270
Ja, så här ser det alltså ut just nu hemma hos oss. Samtidigt som vi måste fixa med golvet håller de på och sänker taket i hallen för att kunna sätta in spots. Ett stort projekt är detta.
Jag återkommer snart så att ni vet vad som händer. Imorgon kommer Katja och hjälper mig att flytta lite kartonger och senare idag ska jag nog till lägenheten och börja slipa väggarna.

Vi ses


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0