blod

Idag har jag vart och lämnat blod. Efteråt frågade jag syster om jag fick träna. Det fick jag, det var inte farligt men jag kunde känna mig trött. Jag skulle inte göra armhävningar eller lyfta tungt.
På träningen gjorde jag som doktorn sa och hoppade över armhävningarna. På sista övningen höll jag i två mitsar som de andra sparkade på. En av de som sparkar är en stor och stark kille. Helt plötsligt säger Matilda: "shit, det blöder" Det sprutade inte, men det pulserade ut genom det hål där nålen hade suttit. Ganska mycket kom det också. Jag hade på benet och hela underarmen. Hade det vart någon där som hade haft blodskräck skulle nog den personen mått lite illa.
Och jag, jag kommer säkert att bli den bästa akutsjukvårdaren. När jag stod där och blodet pulserade ut från min arm tog det ett bra tag innan jag fattade att man kanske skulle försöka stoppa blodet genom att lägga på något =)
Lite sjuk är jag  nog också då jag tyckte att det hela var ganska fascinerande. Jag är sjuk!!!

Nästa gång ska jag inte träna förrän hålet är läkt, jag har alltså lärt mig en läxa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0