En avklädd helg

Nu är helgen tyvärr slut och det är dags att summera vad som egentligen har hänt. För det första har det vart så fantastiskt fint väder hela helgen. Så härligt att jag knappt har förstått det själv.
Fredag var en lugn kväll, jag och Sami lagade lite mat bara och tittade på Prison Break. Den serien, ska den aldrig ta slut?
På lördag kom Micke och  Sara hit. Vi gick först en promenad i vackra västerås för att vi skulle kunna äta mycket mat. Sen åkte vi och handlade en grill för endast 99 spänn. Billigt! Sami hade gjort i ordning grillspet på fredag kväll så det var bara att slänga på dem... efter att grabbarna lyckats skruva ihop grillen såklart.

Vädret var kanon hela dagen ute på Björnö. Grillspetten var fantastiska. Vi åt ganska mycket, det är något som vi är mycket duktiga på. Det var en del folk där ute - både glada och mindre glada människor. På väg ner till badet möter vi en farbror som bara var tvungen att påpeka att vi som är så unga inte ska elda i gräset. Herregud vad tror han, att vi är 15? Åh vilken surgubbe. Vi fick sällskap av andra glada typer istället. Paddor! Först såg vi en ganska stor komma gående ner mot vattnet. Sen vänder sig Sara om och säger: Men där är en ännu större. Jag tar med kamerna och ska fota.... till min förvåning visar det sig att det är ju två grodor!!

För att bränna lite mat börjades det att hjulas och hållas på med mer eller mindre cirkus. Alla var bra på det, men det känns att man snart fyller 24 =) Stolt ändå att jag lyckades att stå på huvudet.

Vi var där ute och njöt av det fina vädret tills klockan var ca 17. Då åkte vi hem och började dricka vin, såklart blev vi efter ett tag hungriga så vi var tvugna att köpa lite plockmat. Det är så mumma. Jag ÄLSKAR oliver!!
Det blev en pubrunda på stan efter att ha fått tillökning av Johanna. Först Sky bar, Varda och sist Harrys. Där trivdes vi inte så bra. Det var lite för hög medelålder... Hihi. Kvällen slutade hemma hos Anso och Matte med lite gitarrspel.
 
Trots att vi gick och la oss sent vaknade vi tidigt - som vanligt. Jag var den enda som iaf lyckades sova ända till halv elva. Framåt lunch blev det ett splittrat gäng. Sami bänkade sig i soffan för att kolla på Formel 1, Sara gick ut på stan för att köpa målarfärg och Micke var lite sällskap och jag tog mig en promenad längs vattnet i sommarvärmen.
När formel 1 var slut åkte vi och kikade på en lägenhet. Det kändes bra, skulle absolut kunna tänka mig att bo där.
Vi ska diskutera om vi ska lägga ett bud.
Lunch blev salladkruka vid Kajens kafé nere vid hamnen. Gott gott.
Ja det var allt som hänt, och som vanligt har det gått alldeles för fort =( Nu ska jag sätta mig och läsa lite böcker. Vi ska lämna in ett 3000-ordsarbete på fredag.

Tack och hej - leverpastej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0