tapetserarverkstad

Idag har jag haft tapetserarverkstad hemma. Jag har klätt om våra fula äckliga blåa pallar som var fulla med målarfärg. Nu har de ett vackert natirvitt tyg med mönster på. Även om resultatet inte var perfekt så är jag stolt att jag gjort något alldeles själv utan att be mamma om hjälp =) Fast jag höll på att slänga limpistolen i väggen ett par gånger. Det måste vara den sämsta uppfinningen i historien!!
Det är lite målarfärg på benen. Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska ha det kvar eller inte. Det sitter mycket minnen i dem efter all renovering. Både från denna lägenhet och den gamla...

Kostnad:
- Tyg 1 meter 109:-
- Limpistol 49:-
- Vadd för att de ska bli lite mjuka 1,5 m. 49:-/metern
Totalt: ca 250 spänn för 4 pallar. Ganska bra!
image373
image374

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0