en del shopping i alla fall

Med adresser på ena sidan och inköpslistan på den andra av ett papper begav jag, Katja och Sami oss runt i sthlm för att hitta alla grejer vi ( läs jag) ville ha =) I början gick det himla trögt. Allt var så fasligt dyrt så det var inte roligt alls. Och Turquoise var en riktig besvikelse. Det var inte alls som jag hade förväntat mig. Butiken var liten, allt var dyrt och inte speciellt mycket turkost tyckte jag inte att de hade heller. Men då har jag vart där iaf.
Sen besökte vi resten på listan. Likaså där var det dyrt. På Bolagret började det äntligen närma oss vår prisklass. Asså man kan inte köpa en kudde för 500:- spänn när man kan köpa en på IKEA för 50:- och ett fodral på indiska för under 100:-!! Hallå!
Bolagret hittade jag iaf dessa kuddar för 100:-/styck och dessa ljuslyktor för 29:-/styck:
image384
image385
Båda dessa ska jag ha på balkongen och sen ska jag köpa ett par vita korgstolar från IKEA. Och sen ett matchande bord, det kommer nog bli mysigt!
Norrgavel hittade jag äntligen en brödpåse som jag suktat efter ett tag (200:-)
image386
Det finns bättre bild här.
När stan sen stängt begav vi oss till Kista galleria där jag handlade lotuslyktor på Mique. De har jag kollat på i många år men tyckt att de vart lite dyra. Dessa kostad bara 59:- styck och det är de stora!
image387
Det var allt jag hittade. Jag har iaf fått kryssa några grejer på min lista och det är alltid lika skoj!


Kommentarer
Postat av: Klara /

vilka fina ljuslyktor :)

2008-03-09 @ 16:09:28
URL: http://klarow.blogg.se
Postat av: Pernilla

Jättefina kuddar :)

2008-03-09 @ 16:10:32
Postat av: Paula

Jättesöt akuddar :)

2008-03-09 @ 16:12:50
URL: http://pa0u.blogg.se
Postat av: Kristina

hej, eftersom hela världen kan läsa din blogg så bifogar jag en liten kommentar :)

Kuddfodral kostar lite på Ikea och Bolaget för att någon sitter och syr dem för mycket låg lön någonstans. Prova vad det skulle kosta och sy själv med en svensk timlön (vi får pension, fri sjukvård, skola osv.)och lägg till material, frakt, företagskostnader. Jag förstår att man kan ha ont om pengar. Själv har jag en önskelista på saker som jag lägger en sparslant till.

Efter att ha tittat på www.thestoryofstuff.com så tänker jag mera innan jag köper nått.

2010-04-12 @ 09:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0