update

Ja jag vet att det är längesen sen sist. Det har vart mycket nu ett tag. Massor i skolan. Vi har ju börjat läsa anatomi och fysiologi. Det är himla intressant och få veta vad raka bukmuskeln heter på latin =)
Det som hänt är följande. Jag har alltså blivit lite äldre, fast bara ett år. Det firades med vänner och god mat. Mamma och pappa, farmor och faster besökte mig och jag lagade god mat och hemgjord glass. Fick världens snyggaste hammare av farmor. Den var blommig och om man skruvade isär den fanns det skruvmejlslar inuti. Himla smart!! Jag fick också respengar till Barcelona, det blev jag väldigt glad över. Av bror och syster fick jag en bok som heter Bikten - bekännelser från vanlig människor. Jag ska dra några citat ur den:
Vissa saker kan vara ganska hemska. Jag vill därför varna!!

"Tycker min systers ungar verkligen är världens FULASTE barn.
Hon tror att de är jättesöta och jag säger att de är söta.
Herregud! Det är ju min egen syster. "
-Anonym, 30 år

"Jag dödade en undulat. Jag var bara 6-7 år  och visste inte vad jag gjorde.
Jag tyckte att det såg kul ut när det kom luftbubblor ur hans mun i vattnet.
Jag fick panik när han inte rörde sig längre. Bara långt senare förstod jag
att jag hade dränkt honom. Jag tyckte jättesynd om min älskade fågel.
Det var aldrig meningen att han skulle dö. Förlåt Gud."
-Cilla, Läkarstudent


"När jag jobbade i färgaffär , sålde jag medvetet lack för indusribetong till
en nybyggd villa på Lidingö med parkettgolv. Det var ca 300 kvm och allt
bubblade upp och blev förstört."

"Jag har raderat min bästa kompis D-uppsats två dagar innan inlämning.
Han trodde att det var ett virus.
Förlåt"

Rolig läsning helt klart. Kan rekomendera er andra att köpa den också.
På kvällen släpade jag med familjen till Harry's för lite Pop quiz. Det gick inte så bra för oss. Vi kom näst sist.
Måndag var det dags för Valborg. Bror med tjej kom hit för att fira att våren har kommit till stan. På systemet var de väldigt hårda när det var Valborg. Jag fick visa leg trots att det var Sami som betalade. Vilken tur att jag fyllde 20 för 4 år sedan. Vi lagade god mat, väldigt svenskt ( tycker jag) lövbiff, potatisklyftor och bearnaisesås. Men himla gott var det! Sen gjorde Sami goda drinkar:

Vi spelade lite Fia med hutt också, roligt det med. Min kära bror gör samma sak nästan varje gång han är här och hälsar på. Drar på sig mina assnygga adidasbrallor som jag köpte på loppis på Hultsfred för 100 år sen för 100 spänn. Såhär brukar resultatet också bli varje gång.

Vi hade mycket trevligt. I familjen Nordberg finns det en viss förkärlek till Galenskaparnas sketcher och musik. Jag och Jens sjöng lite också. Jag vet inte om det uppskattades av de andra ?!

Sen gjorde vi ett försök att komma in på Konrad. Vi tänkte att det är det lättaste stället om alla i gänget inte har åldern inne. Men tvärstopp så vi gick hem. Trevlig helg.

På mitt födelsedagskalas för familjen kom paniken smygandes som den gör ibland när det är mycket folk och våran lägenhet är så hemskt hemskt för liten. Vi måste flytta snarast. Jag vill kunna laga mycket mat som kan få plats i kylskåpet. Jag vill kunna handla mycket mat. Men vi har för litet skafferi. Idag har jag vart på stan som jag inte vart på hur länge som helst. Jag satt på Checkpoint Charlie en bra stund och kollade i deras tapetkataloger och drömde om min stora fina lägenhet jag hoppas ska bli min någon gång. På denna sida kan man se de tapeter som jag spanade in.
www.intrade.se

Annars är allt som vanligt. Jag har kommit på att många bloggar handlar om något: Mode, miljö, inredning mm. Min blogg handlar bara om mig - är jag egoist?
Jag läste att om man läser bloggar varja dag är men beroende - jag är beroende!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0