semester och födelsedagsfest på Öland

Vännen Katja var tyvärr tvungen att fylla år nästan samma dag som vår kära prinsessa Viktoria. Så ett par år nu har vi vart tvugna att fira hennes födelsedag i kalmar/öland tillsammans med alla barnfamiljer och andra som är där och tar upp plats. Men det har gått ganska bra ändå.
Fredag efter att alla slutat jobbet tog vi Audin och begav oss ner mot Öland. Katja bor tillsammans med ett visst antal människor i en källare. Ganska trångt och lite fuktigt men hon fixade det galant!! Jag och Sami hade tur som fick sova i Katjas rum på 6kvm och Sandra, Jennie och Tobbe sov i tvättstugan tillsammans med spindlarna. Vi kom ner på fredag kväll ganska sent så vi (läs jag och Tobbe) åt i princip bara upp min persikopaj och sen gick vi och la oss och sov.
Lördag blev heldagsaktiviteter. Sami hade vart och fiskat i Härjedalen samma vecka så han bjöd på rökt lax till frukost. Det gillade faktiskt jag också som annars inte äter fisk.
Ut i Borgholms city och kollade in folk. Massor fanns det, vi åt glass på en glassbar.
 
Denna  helg hade de massor med gratissaker man fick smaka och prova på också. Godis och pennor - ungefär som på mässor=) Sami blev sugen på tårta (nähe!!) och köpte sig ett Aftonbladet och fick sen en fin tårtbit om man lovade att bära aftonbladet under armen.

På Öland kan det vara ganska kändistätt. Vi såg att par stycken. Runar, Tomas Brolins brorsa, Sanne Nielsen och sen denna härliga man som var med på 100 höjdare:
image172
Eftersom det skulle vara fest sen på kvällen gick vi från stan ganska  tidigt för att alla skulle hinna sminka sig och så. Katja och Jossan hade fest ihop för de fyller typ ganska nära varandra. Smart!!
De bjöd på snittar, Sangria och god bål+chips
image173
Sangria var gott och jag hade nog typ tre olika glas med drycker pågående samtidigt =) På bilden ovan kan man se mina tre glas.
Kort från festen:






Sen gick vi till Sveriges bästa uteställe - STRAND HOTELL i Borgholm. Detta är min personliga favorit när det gäller uteställen i Sverige. Jag har tyvärr inte vart på så många men tvivlar på att det finns bättre =) Ursäkta att jag tjatar om dess kvalitet!! Det finns en grej som är himla bra med det också. Man kan gå in, betala och få en stämpel sen gå ut och fylla på vinblåsan och sen gå in igen. Så bra tycker jag!!
Här sitter vi och fyller på:



Inne på strand spelade denna kväll Andreas Johnsson. Det gick över ganska fort och var absolut inte skitbra.
image183
På strand finns det två dansgolv ( ett med världens skönaste lite äldre musik och ett med r'n'b musik) Sen finns det en superstor terass som spelar lite allt möjligt har jag för mig =)
Det var en kanonkväll med mycket dans och musik och goda drinkar och den slutade med att jag slarvade bort mitt kamerafodral med kabel och Katja blev sur på mig för att jag kallade henne för finnj****!! Sorry!!

Dagen efter var ingen konstigt nog bakfull. Det blev ut i Borgholms city igen för att få mer gratisgrejer. Denna gång var det pannkakor med glass. Sen gjorde vi ett försök till att spela minigolf på en "riktig" minigolfbana, alltså med riktiga banor. Men det var så lång kö - jävla sommarjobbare!!
Riktiga banor:
image184
Här är det Lina som spelar.
På kvällen åkte vi iväg för att grilla lite -Älska eller Hata engångsgrillar = HATA!!!
Det tog nog ca 45 minuter innan vi ens kunde få smaka kött. Annars var det en jädrans kanonkväll. Solen sken, maten var kanon och alla var glada.






TACK Katja för en toppenhelg och för att vi fick komma!!

Kommentarer
Postat av: Marion Eleonora

Åh, ni verkar ha haft det riktigt myspysigt!
Den där gubben bor ju i Eskilstuna. Jag var på loppis hos honom förra året och det var det äckligaste jag varit med om...

2007-08-09 @ 08:07:52
URL: http://www.marioneleonora.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0