Mjölk

Just nu kan man läsa på mjölkpaket om stora händelser under 60 och 70-talet. Sen uppmanar de även svenska befolkningen att vi ska skriva ner saker som hänt under 2000-talet för att kunna visa kommande generationer. Jag ska nu helt spontant skriva ner det jag kommer ihåg som har hänt hittills under detta årtionde:
* Flera 1000 amerikaner omkommer när två flygplan flyger in i World Trade Center 11 september 2001.
* Sveriges utrikesminister Anna Lindh blir mördad på NK i september 2002 (?)
* Fler 100 000 människor omkommer när en flodvåg forsar in över ett flertal länder på annandag jul 2004 (?)
* 2006 får Sverige en borgerlig regering
* Världen kommer på att klimatet förändras väldigt negativt. Vi måste nu börja tänka på isbjörnarna och pingvinerna. ( Jag har börjat tänka mer miljömedvetet faktiskt)
* Sveriges Tv-kanaler består till mycket stor del av program om fetma och inredning. Vi levde under 2000-talet i en riktigt fetma-hysteri.
* Gerorge W Bush förklarar krig mot Irak och alldeles för många oskyldiga kvinnor och barn omkommer.

Nu har jag alltså skrivit upp de första sex punkter jag kunde komma på. Hmm, efter ett tags fundering kommer jag fram till att ingen av punkterna är positiv. Har det alltså inte hänt något positivt alls hittills? Jag ska försöka göra en till lista, som ska vara positiv.

* Tillberga bandy går upp i Allsvenskan 2006
* Vi har kommit långt framåt vad gäller tekniken. Denna generation har till och med fått ett namn - Mp3-generationen.
* Sagan om ringen trilogin visas på boigraferna.

Jag kan inte komma på något mer just nu efter att ha funderat ett tag. Konstigt. Hoppas det blir bättre snart då.
Dessa tre punkter är ju egentligen inga stora händelser för hela världen. Kan någon hjälpa mig att hitta dessa ljuspunkter som inte jag lyckades hitta?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0