vi ses i nangijala mina vänner

Jag skriver detta inlägg för att jag vill säga adjö till alla mina vänner!! Jag orkar inte höra av mig till alla en och en utan gör på detta vis. Jag kommer inom kort att hoppa från en bro. Försök inte stoppa mig!!!
(Jag måste säga att detta är såklart inte på riktigt, jag vet att mina föräldrar läser ibland och jag vill inte att de ska bli oroliga)

Jag har idag vart och hämtat ut min tenta i läkemedelsberäkning - för andra gången. Liksom förra gången hade jag ett fel som gör att jag inte kan få godkänt på tentan.
Det jag hade gjort fel på är så surt att jag vill strypa mig själv, väldigt långsamt!!
Jag hade gjort rätt uträkning, ställt upp rätt 0,15 mg/0,5 mg/ml0 = 0,5. VA FAN!!! 0,15/0,5 är inte 0,5. Det är 0,3!!!!
Det måst ha vart fel på miniräknaren eller så fick jag dyslexi på denna uppgift!!
Det var väl tur att jag inte fick godkänt för hade det vart på riktigt hade denna patient fått en för hög dos och förmodligen avlidit!!!

Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0