babyshower

Ända sen i november har jag vart tvungen att hålla en hemlighet. Ibland har det vart ganska svårt. Så igår, äntligen fick jag lätta mitt hjärta!!
Jag har vart på mitt livs första babyshower. Babyshower är, liksom mycket annat ett amerikanskt påhitt. Det går ut på att man firar att ett barn ska komma. Det går bra att mamman själv ordnar partyt eller hennes vänner. Sen ska man i princip överrösa henne med presenter och äta god mat. I Sverige kallas det Babyhippa.
Vi hade planerat detta för den blivande mamman.
1. Ta ett mag-kort hos en riktig fotograf.
2. Handla bebiskläder för 1000:-
3. Göra en gipsavgjutning av magen
4. Äta god mat
5. Avsluta med några riktiga babyshower-lekar.

Hon hade inte anat någonting så jag måste ha vart himla duktig. Det började med att hon blev tagen till fotografen av sin kompis Anna (som hada sagt åt henne att de skulle äta lunch på stan). Där satt vi alla och väntade. Hon blev riktigt överraskad. För att hon skulle bli lite mer avslappnad började fotografen att ta ett gruppfoto. Skoj, det är inte  varje dag man får bli fotad av en riktig fotograf =) Sen fick vi alla lämna rummet och hon fick klä av sig och posera med en jättemage.
Lunch på Gränden och sen shoppa kläder. Det var inte så mycket man fick för 1000:-. Speciellt inte när vi besökte Polarn och pyret som den första butiken.
Hem till Anna och gipsa magen. Sen en avslutning med tacos. Mmmm.
Lekarna gick ut på:
- Klippa ett snöre. Lika långt som omkretsen på hennes mage.
- Skriva upp de fem pojk/flicknamn som vi tror att hon skulle välja
- Gissa datum, klockslag, kön, längd och vikt på bebisen.

En toppendag och jag hoppas att den blivande mamman är nöjd!!
image349
Chocken. När hon upptäckte att alla var där.
image350
Med alla shoppingpåsar
image351
Bästisen Anna
image352
Gipset
image353
image354
Det färdiga resultatet. Kan det bli en mer passande bakgrund? *ler*
image355
Detta var det enda hon fick för 1000:-. Jag kommer aldrig ha råd att skaffa barn. Tur att jag har min sugar-daddy!
image356
image357
Sorry Macki. Men jag vart tvungen att ta med denna bild. Perfekt hylla!!
image358
Den som gissade bäst (Barbara var det, hon hade också flest rätt på pojk/flicknamnen)
image359
Den som gissade sämst. Det var inte jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0