årskrönika

Alla gör årskrönikor så varför ska jag vara sämre.
Detta hände år 2007:

* 2006 sista och årets första dag spenderades hos våra goda vänner Micke & Sara i stockholm med god mat och så vidare. 12-slaget skedde vid Slussen och det hade aldrig hänt förut att jag verkligen trott att "nu dör jag snart för jag kommer att få en raket i huvudet"

* Syster fyller 20 och får gå på systemet. Till dagen gör jag ett fotoalbum som handlar om hennes liv.

* Jag slutar en kurs som heter Hälsocoach innan den är slut för att jag tycker att den suger alldeles för mycket för att jag ska slösa min dyrbara tid på den.

* 22 januari börjar jag läsa till sjuksköterska på Mälardalens högskola. Det visade sig vara mycket roligare än vad jag trodde och jag har fått massor med nya kompisar.

* 5 februari blir jag medbjuden på en föreläsning tillsammans med kompisen Sandra och kikade på Morgan Alling som pratade om jobbiga människor.

* Jag blir blodgivare -  äntligen!

* Kusinen Fanny tar studenten och jag får ångest och inser att det var f-n 5 år sen jag gjorde det, vad har hänt sen dess?

* Tillsammans med Sami, Katja och svärföräldrar åker vi en vecka till härliga Barcelona och äter massor med god mat och dryck och går i massor

* Jag sommarjobbar för första gången på 5 år

* 13-16 juli firar vi Katjas födelsedag på Öland, en lajbans helg med goa vänner

* Bror fyller 18 och den firas med heldag i sthlm med cosmonova, grönan och sthlm live

* Jag är på mitt första (och förmodligen sista) syrianska bröllop där min kusin Andreas säger ja till Viktoria. Fasen vilket party!!

* 21 augusti är en stor dag då jag och Sami äntligen vinner en budgivning och blir ägare till en ny lägenhet på Blåsbo.

* 15 september är jag på min första vinprovning i en mysig källarlokal i gamla stan i sthlm. (present från mig till Sami)

* 1 oktober flyttar vi in i vår nya lägenhet

* 20 oktober invigs nya ABB-arena på Rocklunda. Sjukt mycket folk ser match mellan Västerås all-star och svenska landslaget

* 30 oktober börjar jag min första praktik på ssk-programmet. Fem riktigt jobbiga veckor i Fagersta och hemskt tidiga morgnar

* 4 december fortsätter min praktik på lungavdelningen här i V-ås och dessa är sååå mycket bättre

* Julen är ungefär som vanligt - på tok för mycket mat.

* Under året har jag dessutom spenderat varje tisdag och torsdagkväll nere i Mariaberget och ledit boxpass - Moodobox. Kul som tusan har det vart!!

* Sista dagen spenderades på ett slott på Råby och vi var mycket grannt klädda.


Gott nytt år!!
Hoppas det nya blir minsta lika bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0