50-årsfest

Då har ännu en till person kommit över 50-strecket. Min kära svärmor har fyllt tant (själv tycker jag inte att det är någon ålder utan jag hävdar att man blir inte äldre än vad man gör sig) och firat den i helgen med släkt och vänner. Festen hölls i en lokal i Köping kallad "Volvogården". Vi var där tidigt jag och Katja på lördag morgon för att fixa allt som skulle inför denna fest såsom dukning mm mm.
Kl 17 startade sedan kalaset med mat, tårta och kaffe med Bailey's. Eftersom mina svärfäldrar kommer från vårt grannland i öster var det den finska tangon som stod som nästa nummer på programmet. Något tidigare hade även baren öppnat så att alla som ville kunde ta sig en "Ruuvimeiseli" (screwdriver på finska) men även andra smaskigheter-Bålen var kanon!
Just ja, tangon. Jag dansade med Samis farbror. Eftersom jag är typ sämst på allt vad vuxendans heter försökte han att ge mig lite goda råd: "Lyssna på musiken och följ mig" Jag: "Kan du säga om det är lång,lång,kort, kort" Han: "Du ska bara lyssna på musiken och följa mig" Med dessa goda råd gjorde jag i alla fall som jag blev tillsagd och kan såhär i efterhand säga att jag suger på detta. Inga vuxenpoäng här inte, no no!!
Kvällen fortlöpte och som många andra finnfester bestod det mycket av dans,öl och nattamacka med lax.
image22
Detta himmelst vackra strandkit fick hon av mig innhållande hatten, solbrillor, väska och stringbaddräkt från Reebok. Eftersom önskepresenten var respengar tyckte jag själv att det var himla fiffigt=)
Trevligt hade vi under hela kvällen men som alla andra måste även denna ta slut. Vid 2:00 kom taxin och hämtade oss och körde til Orsta. 2 mil och 451:- fattigare. Kanske så att man skulle starta en taxifirma. Där finns det pengar att tjäna.
Dagen efter var vi trötta. Kl 10 var vi tillbaka för att städa Volvogården. Jag högg i med dammsugningen så att vi skulle komma därifrån någon gång. Det gick bra!
Väl tillbaka till Orsta var vi så trötta att vi inte ens orkade spela Plump - då är det illa!

Måndag morgon ringer klockan före 06:00. Vi ska åka till Vingåker factory outlet för att handla jag, mamma, Jens och Isabell. På vägen dit stannar vi hos farmor för att hälsa på henne. Vilken tur jag hade då att hon gav mig 500:- så att jag också hade råd att handla. Det blev en kombinerad regn/vindjacka från Craft för de pengarna + ett par Frank Dandy trosor till mig och ett par likadana kalsonger till Sami.
 

* Denna vecka skickar jag en speciell hälsning till min vän Lina. Tänker på dig gumman och hoppas att du fixar detta!! Kram

Kommentarer
Postat av: Lina

Om det är jag Lina så tackar jag för din omtanke...det värmer och behövs!!...kram!

2007-03-20 @ 23:06:06
URL: http://molina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0