heldag i stockholm

Bror min fick i present när han fyllde 18 en heldag i stockholm. Vi skulle gå på Cosmonova, Gröna Lund och sen se Sthlm live där på Gröna lunds teatern. Vi startade hemifån tidigt på morgonen jag, Sami, Jens, Isabelle och Suss. Först åkte vi till Cosmonova på Naturhistoriska riksmuséet. Innan satte vi oss ute och åt mina muffins med jordgubbar och vit choklad som jag hade gjort.
image195
Vi såg på Deep See som handlade mest om fiskar. Det var ganska mäktigt att se på så nära håll liksom. Jag tyckte dock att historien som berättades var ganska töntig. Jag vill rekomendera andra som läser detta om att ta sig en sväng förbi men jag jag känner samtidigt att man behöver bara kolla en gång. Vi hann inte se något inne på muséet då vi hade lite tidspress. Har hört av andra vuxna att utställningarna just nu ska vara väldans intressanta. Kanske man skulle ta sig en titta snart?!
Filmen var bara ca 50 minuter lång och efter det tog Svea (Samis nya GPS) oss vidare mot Gröna Lunds tivoli. Fy fan för att parkera i sthlms innerstad. 1! timme åkte vi runt för att leta parkering. Till slut fann vi en ca 2 km därifrån.
image196 Innan vi började åka
Inne på grönan åkte vi allt (nästan).
image190Katapulten - (den till vänster)
Denna attraktion kändes i magen iiiiiii!!!! Först upp jättefort - sen ner jättefort. Jag trodde nästan att jag skulle dö.
Lustiga huset var en besvikelse, det var mycket roligare när man var liten- konstigt?
Stackars Isabelle var lite höjdrädd så hon tittade mest på när vi andra åkte, men radiobilarna gick bra, de är roliga!!


Klockan åtta började kvällens stora grej - Sthlm live.
image199
image200
image201
image202

Kvällen avslutades med Grillbuffé, men tyvärr var vi lite sena så den mesta av maten var uppätet. katastrofdåligt tycker vi som fick betala 169 spänn!!

Annars var hela dagen kanon.
Jens summering:
Roligaste: Sthlm live
Mest onödiga: Grillbuffén på kvällen
Bästa på Grönan: Katapulten
Godast: Mina muffins (yeah)

Kommentarer
Postat av: Anneli

Åh, måste va samma recept som jag hittade, jag hittade ett recept på muffins med vit choklad och jordgubbar i Icas tidning, och det var så gudomligt gott!!!

2007-08-30 @ 17:00:37
URL: http://miniego.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0