Varför blir det aldrig som man har tänkt sig?!

Då är påsken över för detta år, ja ok om 10 timmar. Även denna påsk sa jag till mig själv: I år ska jag inte äta lika mycket godis och mat som alla andra. Tror ni att det funkade? Näe, inte ett dugg. Jag har ätit mat och lite godis, sen lite mer mat och lite mer godis. Och ost & kex + chilinötter på det. Magen är full. Jag har försökt att röra på mig lite också för att vara på + - 0. Men jag tror inte att det har lyckats. Så här har min påsk sett ut. Både i mat-väg och annan väg.
Långfredag: Jag börjar dagen med att jobba till kl 16. Det är skönt när man får storhelgs-OB. Sen gick jag en sväng faktiskt. Fest på det med en flaska vin och två drinkar. Jag fick tre påskägg av vänner. Jag var då så smart att jag ställde fram de så att alla gästerna kunde äta. På så sätt "slapp" jag äta upp allt själv. Efter krogen åt jag inte Mc donald's, fett stolt över mig själv. Jag åt istället oliver när jag kom hem.
Påskafton: Riktig bakisdag. Vi gick upp redan halv nio. Jag städar hela lägenheten och tar undan alla flaskor. Sen blir det ett avsnitt South Park och Lost. Alla var inne på att vi skulle äta Spicy hot, men någon nämner Korv med bröd och räksallad och så blev det. Jag och Tomas går till Ica och handlar korvar. Det var gott, och betydligt billigare än att äta på Spicy hot. Klockan 15:30 åker vi till Köping för att äta mat hemma hos samis mamma och pappa. Och det gjorde vi, först stek med klyftpotatis, sås och bröd. Sen vilar vi lite genom att äta lite godis. När vi spelar Rummy frågar Samis mamma om vi vill ha nåt att äta. Jag säger: Du behöver inte ta fram något för min skull och känner mig så stolt. De andra röstade emot och det dukades fram ost & kex + chilinötter. Jag åt både ost, kex och chilinötter. Det var så gott!! Eftersom det inte blivit så mycket sömn natten innan la vi oss ganska tidigt, kl 00.
Påskdagen: Sami går upp kl 8 för att kolla på Malaysias Formel 1. Jag kunde inte somna om utan bestämmer mig för att gå en sväng i Johannisdalsskogen. Det blev en promenad på 1 timme och 20 minuter. Jag var dessutom och sa hej till farmor, och hon blev så glad. Det var roligt. Strax efter 11 åker vi för att hämta Isabelle och dra vidare mot Orsta. Där tycker mamma att vi ska gå en promenad. Vi går en slinga på ca 3 kilometer. Sen får vi alla barn ett varsitt påskägg av mamma och pappa, med massor av godis i. Senare... Förrätt: Ägghalvor med klet. Varmrätt: Grillat med klyftpotatis och tzatsiki+bröd och mammas hemlagade ost, Såå gott! Efterrätt: Kladdkaka. Sen spelar vi lite Rappa Kalja och äter godis till det.
Kvällen bestod också av att spana in hemsidan scoring.se, där man kunde följa bowlingtävligen Junior Masters. Bror hade tävlat under lördagen och placerat sig som 2:a. Åtta skulle gå vidare till finalen på annandag påsk. Vi spanade in denna sida för att alla som skulle tävla inte hade startat än. Jens hade tur. Han gick vidare som 8:e man när alla hade tävlat klart. Pappa var helt galen, han var mer nervös än vad Jens var och kollade sidan minst en gång var 5:e minut. Jag fick också lära mig helt nya termer inom bowling: " Han mäste hänga hela vägen ut nu för att komma förbi dig, Jens" Det betyder att man måste ha resten Strike. Jens gick alltså vidare och det innebar att vi skulle upp tidigt för att åka till E-tuna.
 Två av de hårbollar som bor i Orsta
Annandag påsk: När jag vaknar på morgonen kl 8 blir jag livrädd. Det hade snöat under natten. Vilket jäkla bakslag!! Usch vad lessen jag blev. Vi åt frukost vid åtta och sen åkte vi till Eskilstuna. Det gick inte så bra för Jens,han kom tyvärr på 6:e plats ( av sex startande). Vi åkte hem efter det och köpte Spicy hot!!

Kommentarer
Postat av: Marion Eleonora

Andreas var också och kollade på Formel 1 aptidigt. Gäääsp.

2007-04-09 @ 16:49:28
URL: http://www.marioneleonora.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0